RTK-Henkilöstöpalvelu

 
 

Työn ytimessä kohtaamiset asiakkaiden kanssa – Korona keittiöt

Korona keittiöt valmistaa yksilöllisiä kalustekokonaisuuksia Pohjois-Savossa Leppävirralla. Minna Kaulamo ja Outi Rytkönen toimivat työssään yrityksen asiakkaiden kalustevalintojen oikeana kätenä. Heidän työarkensa Korona keittiöillä avautui RTK-Henkilöstöpalvelun toteuttaman suorarekrytoinnin kautta.

 

Työn vetovoimana myynti ja vapaus toteuttaa itseään

Outi (kuvassa oikealla) on myynnin kokenut ammattilainen, joka innostuu onnistuneista kaupoista ja työskentelystä asiakkaiden kanssa. Hän kiinnostui myynnillisestä työstä Korona keittiöillä etsiessään uusia tuulia työelämään.

”Opiskelen tällä hetkellä Savonia-ammattikorkeakoulussa palvelumuotoilua ja sisustaminen on ollut minulle aina tärkeää. Myynnin lisäksi myös nämä kiinnostuksen kohteet saivat minut hakemaan tehtävää”, Outi kuvaa.

Hiljattain Korona Keittiöiden tiimiin liittyneellä Minnalla on taustallaan muun muassa tradenomin tutkinto ja työ liikunta-alan parissa, jossa hän on päässyt kohtaamaan erilaisia ihmisiä. Mielenkiintoinen ja monipuolinen työnkuva Korona keittiöillä herätti hänessä inspiraation.

”Olen tullut tähän työhön hyvin erilaisesta maailmasta, mutta ihmisten kohtaaminen on aina ollut vahvuuteni. Koen, että työnkuvassani pääsen toteuttamaan itseäni monella tavalla”, Minna kertoo.

 

”Asiakkaan asia menee aina ykköseksi.”

Outin ja Minnan työarjessa tärkeimmässä roolissa ovat asiakkaat, ja he ovat valmiita löytämään juuri heidän tarpeisiinsa sopivat kalusteratkaisut.

”Päivät ovat toisinaan hektisiä, mutta asiakkaalle raivataan aina kalenterista tilaa. Asiakkaan asia menee aina ykköseksi”, Outi kertoo.

”Parhain kiitos tästä työstä on se, kun pääsen toteuttamaan asiakkaan toiveita”, Minna jatkaa hymyillen.

Myynnillisten asiakaskohtaamisten lisäksi heidän työarkeaan rikastavat markkinoinnin tehtävät. Viimeisimpänä he ovat toteuttamassa Korona keittiöiden verkkosivujen uudistusprojektia, jotta asiakkaat löytävät laadukkaat kotimaiset tuotteet verkosta yhä ketterämmin.

 

Onnistunut rekrytointiprosessi jää mieleen positiivisena hakijakokemuksena

Outille ja Minnalle rekrytointiprosessi RTK-Henkilöstöpalvelun kautta oli uusi kokemus, sillä heillä kummallakaan ei ollut taustaa työnhausta alan yrityksen kautta.

”Mietin, että kuinka prosessi etenee, mutta sain asioihin nopeat vastaukset. Kokonaisuus sujui todella nopeasti ja tuli hyvä fiilis, että asiat etenevät”, Minna summaa positiivista kokemustaan.

”Soitin muutaman kerran RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilölle ja sain hänet aina kiinni. Jos kysymyksiini ei osattu vastata, niin kaikki selvitettiin ja niihin palatiin jälkeenpäin”, Outi kuvaa yhteydenpitoa prosessin aikana ja jatkaa:

”Suosittelen luottamaan henkilöstöpalvelualan toimijoihin, sillä kokemukseni mukaan he ovat aidosti työntekijän puolella. On myös yrityksen etu, kun he löytävät sopivan työntekijän.”

Luodaan positiivisia hakijakokemuksia yhdessä!