Tervetuloa töihin! - RTK-Henkilöstöpalvelu

RTK-Henkilöstöpalvelu

Tervetuloa töihin!

 
 

Tervetuloa töihin!

Tervetuloa töihin meille!

On ilo saada juuri sinut osaksi RTK-Henkilöstöpalvelun osaajajoukkoa.

RTK-Henkilöstöpalvelu on täysin kotimainen henkilöstöpalveluja ja -vuokrausta tarjoava yritys. Olemme osa vakavaraista Contineo-konsernia, johon kuuluu muun muassa sisaryrityksemme RTK-Palvelu Oy sekä Rauman Lukko Oy.

Contineo-konsernin pääomistaja on Raumalaiskiekkoilun Tuki Ry. Yhdistyksen tukemana mahdollistetaan monipuolinen jääkiekon sekä -urheilun harrastaminen Rauman talousalueella – tuki kiekkoilulle näkyy lapsiperheiden arjessa matalan kynnyksen harrastamisena, pieninä osallistumismaksuina, pelaajapolkuina kohti ammattimaista jääkiekkouraa ja menestystä sekä ennen kaikkea liikkumisen ilona. Lisäksi yrityksemme vaikuttaa monien paikallisten urheiluseurojen ja -joukkueiden sekä yhdistysten tukena ympäri Suomen.

Voit lukea lisää tarinastamme blogi-kirjoituksessamme.

Valtakunnallisesti meillä on noin 400 vuokratyöntekijää, ja haluamme olla mukana myös sinun työelämän kohtaamisissasi – aidosti, välittäen ja ammattitaidolla.

Kokosimme kaiken työsuhteeseesi liittyvän tärkeän tiedon yhteen tälle sivulle. Mikäli mieleesi herää kysyttävää, otathan meihin yhteyttä!

 

Yhteystietomme ja sosiaalinen media

Saat meidän näppärimmin kiinni sähköpostitse, WhatsApp-viestitse tai soittamalla. Mikäli olemme juuri pitämässä työhaastattelua tai muun tärkeän työn ääressä, emmekä pysty vastaamaan, soitamme sinulle takaisin.

Toimistokohtaiset yhteystietomme löydät täältä!

Sosiaalisen median tilimme tarjoavat sinulle mielenkiintoista sisältöä  muun muassa työelämästä ja avoinna olevista uramahdollisuuksista. Laita meidät seurantaan:

Facebookissa

Instagramissa

LinkedInissä

Tärkeää tietoa vuokratyösuhteestasi

Mikä vuokratyö?


• Tärkeät termit: Työnantaja (RTK-Henkilöstöpalvelu), työntekijä (sinä) ja käyttäjäyritys (yritys, jossa olet töissä)

• Toimit työnantajan työntekijänä käyttäjäyrityksen palveluksessa työsopimukseen merkittyjen ehtojen mukaisesti

• Työnantajana ja palkanmaksajana toimii RTK-Henkilöstöpalvelu Oy

• Työterveyshuolto ja vakuutukset RTK-Henkilöstöpalvelun kautta

• Työsuhdetiedot (kesto, palkkaus, työtehtävät) sovitaan yhdessä RTK-Henkilöstöpalvelun ja käyttäjäyrityksen kanssa noudattaen lähtökohtaisesti käyttäjäyrityksen käytäntöjä

• Työnjohto ja työhön perehdytys ovat käyttäjäyrityksen tehtävänä

• Päivittäiset asiat työntekijä voi hoitaa suoraan käyttäjäyrityksen kanssa

• Työntekijä on ilmoitusvelvollinen sairaslomista sekä RTK-Henkilöstöpalvelulle että käyttäjäyritykselle – ilmoitus tulee tehdä aina soittamalla

• Lomien ja vapaiden ajankohdat sovitaan yhdessä käyttäjäyrityksen ja RTK-Henkilöstöpalvelun kanssa.
RTK-Henkilöstöpalvelu seuraa työntekijän lomakertymiä

• Lähiesimiehenäsi RTK-Henkilöstöpalvelulla toimii sinulle nimetty toimistomme yhteyshenkilö

• Työsuhteissa sovelletaan pääsääntöisesti käyttäjäyrityksen käyttämää työehtosopimusta

• Työsuhteissa sovelletaan aina työehtosopimuksia, vuosilomamääräyksiä sekä työaikalakia

Työsuhde ja työntekijän vastuut


• Työsuhde solmitaan RTK-Henkilöstöpalvelun ja työntekijän välillä

• Työsuhteen ehdot käydään läpi ennen allekirjoitusta

• Työntekijänä olet velvollinen noudattamaan käyttäjäyrityksen työaikoja. Ylitöitä saat tehdä vain käyttäjäyrityksen esimiehen erillisestä pyynnöstä.

• Työntekijänä vastaat siitä, että olet merkinnyt työtuntisi ajoissa työajanseurantajärjestelmäämme viimeistään palkanmaksujakson päättymistä seuraavana päivänä

• Työntekijänä olet velvollinen ilmoittamaan sairastumisesta viipymättä ennen sovitun työvuoron alkua aina sekä käyttäjäyritykselle että RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilöllesi

• Työntekijänä olet velvollinen itse ilmoittamaan saamasi sairausloman keston käyttäjäyrityksen esimiehellesi

• Sairauslomatodistus toimitetaan RTK-Henkilöstöpalvelulle

• RTK-Henkilöstöpalvelu kirjaa sairausajan työaikajärjestelmään

• Lomien ja vapaiden ajankohdat sovitaan yhdessä käyttäjäyrityksen ja RTK-Henkilöstöpalvelun kanssa. RTK-Henkilöstöpalvelu seuraa työntekijän lomakertymiä

• Lomat ja vapaat ilmoitetaan RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilöllesi, joka kirjaa ne LikeIt -järjestelmään

• Työntekijänä seuraat itse verokortin tulorajan riittämistä

• Työskentely kaikenlaisten päihdyttävien aineiden vaikutuksen alaisena on kielletty ja voi johtaa työsuhteen purkamiseen

• Työntekijälle, joka on laiminlyönyt työsuhteesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisen tai rikkonut niitä (esim. luvaton poissaolo töistä), voidaan antaa huomautus tai varoitus ja viime kädessä päättää työsuhde (TSL 7 luku 2§ 3 mom).

Perehdytyksesi


Käyttäjäyritys vastaa työhön ja työskentelypaikan käytäntöihin sekä työturvallisuusasioihin perehdyttämisestä.

Perehdytys kirjataan RTK-Henkilöstöpalvelun toimittamaan perehdytyslomakkeeseen. Jos käyttäjäyrityksellä on käytössä oma perehdytyslomake, riittää sen täyttäminen ja toimittaminen meille.

Kopio perehdytyslomakkeesta tulee toimittaa käyttäjäyrityksen ja työntekijän allekirjoittamana RTK-Henkilöstöpalvelulle viimeistään kahden viikon sisällä töiden aloituksesta.

Ole reipas työssäsi ja kysy rohkeasti, jos et tiedä jotakin asiaa! RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilösi ovat aina valmiina auttamaan kaikissa kanavissa (puhelin, sähköposti, pikaviestimet).

Työaikakirjaus


RTK-Henkilöstöpalvelulla työajat ilmoitetaan lähtökohtaisesti aina sähköisesti LikeIt -järjestelmässä.

Työntekijä vastaa työaikatietojen huolellisesta ilmoittamisesta ajoissa RTK-Henkilöstöpalvelulle. Mikäli työaikailmoitus myöhästyy, tulee tästä ilmoittaa viipymättä RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilölle, jotta ne voidaan huomioida seuraavan palkkajakson palkanmaksun yhteydessä.

Ohjeet työaikojen kirjaamiseen järjestelmään löydät myös kiinnitetystä tiedotteesta kirjautumalla LikeIt:n.

Saat ohjeistuksen tarvittaessa myös lähiesimieheltäsi.

Sairauspoissaolo ja sairastuminen


Muistathan, että voit olla poissa töistä vain hyväksyttävällä syyllä/todistuksella tai sopimalla siitä esimiehesi ja RTK-Henkilöstöpalvelun kanssa (esimerkiksi palkaton vapaa).

Ilmoita sairastumisestasi aina välittömästi käyttäjäyritykseen omalle esimiehellesi, sekä RTK- Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilöllesi. RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilö arvioi tapauskohtaisesti tarpeen sairauslomalle omalla ilmoituksella tai työterveyteen ohjautumiseen.

Valtakunnallinen työterveyshuoltomme on järjestetty Mehiläisellä.

Ota yhteyttä Mehiläiseen OmaTyöterveys-palvelun kautta. Terveydenhuollon ammattihenkilö ohjaa ja neuvoo sinua kaikissa terveyteen, sairauksiin ja tapaturmiin liittyvissä asioissa:

OmaTyöterveys-palveluun voit ottaa yhteyttä puhelimitse (010 414 0777) tai Chat-palvelun avulla OmaMehiläinen-sovelluksen kautta.

Suosittelemme lataamaan puhelimeesi OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen. Ohjeet kirjautumiseen löydät tästä.

Sovelluksen avulla voit esimerkiksi uusia kätevästi reseptisi.

Mikäli teet ajanvarauksen netin kautta, niin se onnistuu vain nimetyn työterveyshoitajan vastaanotolle osoitteessa https://ajanvaraus.mehilainen.fi. 

Mikäli työterveyspalvelusi eivät ole Mehiläisen yksikössä, vaan verkostokumppanilla, niin ajanvaraus tapahtuu yhteydenotolla verkostokumppanin toimipisteeseen.

Sairausloma


RTK-Henkilöstöpalvelun esimies voi myöntää sinulle oikeuden 1–3 päivän sairauslomaan tai RTK-Henkilöstöpalvelun esimies ohjaa sinut hakeutumaan työterveyshuoltoon.

Työterveyshuollosta saatu sairauslomatodistus tulee toimittaa viipymättä RTK-Henkilöstöpalvelun lähiesimiehellesi.

Ilmoitus sairauslomasta


Työntekijänä olet velvollinen itse ilmoittamaan saamasi sairausloman keston käyttäjäyrityksen esimiehellesi sekä RTK- Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilöllesi.

Työterveyshuollosta saatu sairauslomatodistus tulee toimittaa viipymättä RTK-Henkilöstöpalvelun lähiesimiehellesi.

Sairausloman todistus


Sairausajanpalkka maksetaan työehtosopimuksen mukaan ja maksaminen edellyttää aina asianmukaista sairauspoissaolotodistusta ja ilmoitusta poissaolosta. Sairauslomatodistus tulee toimittaa RTK- Henkilöstöpalvelulle viipymättä.

Mikäli sairaus tai oire ei edellytä lääkärissä käyntiä, tulee sinun hakeutua ensisijaisesti hoitajan vastaanotolle. Työterveyskumppanimme laskuttaa perumattoman käynnin hinnan täysimääräisesti työntekijältä itseltään.

Omailmoitteista sairauspoissaoloa ei myönnetä takautuvasti eikä se koske viikonloppu- tai juhlapyhävuoroja. Viikonloppu- ja juhlapyhävuorojen osalta, mikäli paikkakunnallasi ei ole palvelevaa työterveyspistettä, on sairauspoissaolosta toimitettava esim. terveyskeskuksen myöntämä sairauspoissaolotodistus.

Työterveyspalvelut, toimipisteet ja ajanvaraus


Työterveyspalvelumme on järjestetty valtakunnallisesti Mehiläisessä.

Yhteydenotot Mehiläiseen tapahtuvat OmaTyöterveys-palvelun kautta.


OmaTyöterveys-puhelinpalvelu p. 010 414 0777

• Yrityksen oma palvelunumero palvelee 24/7 suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi

• Puheluun vastaa koulutettu sairaanhoitaja

• Saat ohjeita sinua askarruttavaan ongelmaan tai tarvittaessa sinut ohjataan suoraan oikealle asiantuntijalle

• Omatyöterveyspalvelun etälääkäri on hoitajien käytettävissä klo 8-16


OmaTyöterveys-chat

• 24/7 saatavilla OmaMehiläisen Digiklinikalla tai verkkopalvelussa suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi

• Palvelussa vastaa koulutettu sairaanhoitaja ja vastauksen saat parhaimmillaan minuuteissa

• Voit liittää keskustelun tueksi kuvia ja sinut voidaan tarvittaessa siirtää suoraan Digiklinikan lääkärille

• Mikäli asiaasi ei voida ratkaista etänä, sinut ohjataan oikeaan hoitopolkuun kivijalkaan


Digiklinikka

• 24/7 saatavilla OmaMehiläinen-sovelluksessa tai verkkopalvelussa suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi

• Palvelussa voi lähettää lääkärille kysymyksen sekä tarvittaessa kuvia vaivasta

• Palvelussa vastaa yleislääkärit ja vastauksen saat parhaimmillaan minuuteissa

• Palvelun kautta on helppo ja nopea uusia reseptit

Mikäli teet ajanvarauksen netin kautta, niin se onnistuu vain nimetyn työterveyshoitajan vastaanotolle osoitteessa https://ajanvaraus.mehilainen.fi. 


OmaMehiläinen-sovellus

OmaMehiläinen on Mehiläisen maksuton ja turvallinen verkkoasiointipalvelu ja sovellus, jonka avulla omat sekä lähimmäisten terveyteen liittyvät tiedot pysyvät hyvässä järjestyksessä. OmaMehiläinen-sovelluksella on alan ylivoimaisesti paras käyttäjäkokemus.

• Kaikki omat ja perheen käynti- ja terveystiedot
yhdessä paikassa (perheprofiili)

• Tutkimustulokset (myös kuvantamisen kuvat),
annetut lausunnot ja lääkemääräykset

• Työterveysasiakkaille keskeiset työterveystiedot

• Koko perheen rokotustiedot

• Muistutukset omaan terveyteen liittyvistä asioista

• Helppo reseptin uusiminen

• Digiklinikka käytettävissä 24/7

• Ajanvaraus ja soittopyynnöt

• Käytettävissä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi

Palveluun kirjautuminen tapahtuu helposti henkilökohtaisilla
verkkopankkitunnuksilla tai mobiilissa sormenjälkitunnisteella.


Toimipisteet

Lähimmän sinua palvelevan Mehiläisen toimipisteen löydät Mehiläisen verkkosivuilta.

Mikäli työterveyspalvelusi eivät ole Mehiläisen yksikössä, vaan verkostokumppanilla, niin ajanvaraus tapahtuu yhteydenotolla verkostokumppanin toimipisteeseen.

Työturvallisuus ja työkyvyn tuki

Työturvallisuus


Työturvallisuus on aina meidän jokaisen vastuulla.

Käytä aina annettuja suojaimia, noudata saamiasi ohjeita, ole huolellinen työssäsi ja kysy tarvittaessa neuvoa. Käyttäjäyritys vastaa aina perehdytyksestä työskentelypaikan käytäntöihin ja mahdollisiin työturvallisuuspoikkeamiin.

Voit myös ilmoittaa läheltä piti -tilanteet ja työturvallisuushuomiosi kätevästi Fennian turvallinenyritys.fi -palvelussa – salasanan palveluun saat perehdytyksen yhteydessä tai tarvittaessa RTK-Henkilöstöpalvelun lähiesimieheltäsi.

Työtapaturma


Tapaturman sattuessa ota välittömästi yhteyttä RTK-Henkilöstöpalvelun toimistoosi. Meillä on lakisääteinen tapaturmavakuutus Fenniassa. Raportoi läheltä piti -tilanteet sekä käyttäjäyritykselle että RTK-henkilöstöpalvelun yhteyshenkilöllesi.

Ilmoitus yhteyshenkilölle tulee tehdä aina, vaikka tapahtuma ei olisi johtanut välittömästi loukkaantumiseen tai sairauspoissaoloon.

Työkyvyn tuki


RTK-Henkilöstöpalvelulle on laadittu Varhaisen tuen –malli, jossa sovitaan työkyvyn hallinnan, seurannan ja varhaisen tuen käytännöistä.

Sairauspoissaoloja seurataan mallissa sovitulla tavalla ja mikäli seurantarajat ylittyvät, RTK-Henkilöstöpalvelun esimies keskustelee kanssasi poissaoloista.

Korvaavan työn -malli


Jos työntekijä ei ole sairauden tai vamman vuoksi täysin työkyvytön, voidaan hänelle osoittaa väliaikaisesti jotain muuta työtä tai kevennetysti omia työtehtäviä.

Palkanmaksu ja lomakäytännöt

Palkanmaksu


Palkanmaksu tapahtuu sovitun palkanmaksuaikataulun mukaisesti, joka sinulle on ilmoitettu perehdytyksen yhteydessä. Työntekijä vastaa työaikatietojen huolellisesta ilmoittamisesta ajoissa RTK-Henkilöstöpalvelulle LikeIt-järjestelmässä (tai muun sovitun käytännön mukaisesti).

Mikäli työaikailmoitus myöhästyy, tulee tästä ilmoittaa viipymättä RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilölle, jotta ne voidaan huomioida seuraavan palkkajakson palkanmaksun yhteydessä.

Ohjeet työaikojen kirjaamiseen LikeIt -järjestelmään löydät LikeIt:n etusivulta. Saat ohjeistuksen tarvittaessa myös lähiesimieheltäsi.

RTK-Henkilöstöpalvelu käyttää sähköisiä palkkalaskelmia.

Sähköiset palkkalaskelmat


Verkkopalkka on palvelu, jolla työnantaja toimittaa palkkalaskelmat sähköisessä muodossa niin, että palkansaajat voivat katsella palkkalaskelmiaan omasta henkilökohtaisesta verkkopankistaan

Verkkopalkkapalvelun avulla omia palkkalaskelmia voi tarkastella ja selata tietoturvallisesti milloin vain, kun käytössä on internet-yhteys.  Lisäksi palkkalaskelmat arkistoidaan verkkopalkkapalvelussa työntekijöiden puolesta 7 vuoden ajaksi.  Palkkalaskelmat ovat myös huomattavasti nopeammin palkansaajan nähtävillä kuin perinteisessä laskelmien välityksessä kirjepostina.

Verkkopalkkapalvelun käyttö on mahdollista Danske Bankin, OP Pohjola -ryhmän, Paikallisosuuspankkien, Aktian, Säästöpankkien, OmaSP:n, Handelsbankenin, Nordean, Ålandsbankenin ja S-Pankin verkkopankin kautta.

Vain niissä tapauksissa, että työntekijällä ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia, toimitetaan palkkalaskelma kirjeitse palkansaajan kotiosoitteeseen.  Näissä tapauksissa työntekijän tulee ilmoittaa RTK-Henkilöstöpalvelun esimiehelle / palkkatoimistoon pyyntö perusteluineen palkkalaskelman ohjaamisesta postiin.

OHJE: VERKKOPALKKAPALVELUUN KIRJAUTUMINEN

Katso alla olevasta taulukosta pankkikohtainen polku verkkopalkkalinkkeihin. Linkit ovat jo valmiina verkkopankeissa.

Valitse verkkopankissasi alla mainittujen verkkopalkkaan johtavista linkeistä.

RTK-Henkilöstöpalvelu Oy:n käyttämä verkkopalkkaoperaattori on Maventa.

 

Pankki Suomeksi In English
Aktia Pankki Tilit ja maksaminen > Verkkopalkka Accounts and payments > E-salary
Danske Bank Arkistot ja verkkopalkka > siirry verkkopalkkapalveluun Archive and E salary > Log into your E salary
Handelsbanken Lisäpalvelut > Verkkopalkka Extra services > E-salary
Nordea Päivittäiset raha-asiat > Tilit > Verkkopalkka Everyday finances > Accounts > E-salary
OP-Pohjola-ryhmä Henkilöasiakkaat > Tilit ja maksut > Tilit > Palkkatiedot Private customers > Daily banking > Accounts > Verkkopalkka
POP Pankit Lisäpalvelut > Verkkopalkka Extra services > E-salary
S-Pankki Tilit > Verkkopalkka
Säästöpankit Lisäpalvelut > Verkkopalkka Extra services > E-salary
Ålandsbanken Pankkisi > Palkkalaskelma Your Bank > Payslip

Verokortti


Verokortti tulee toimittaa ajoissa palkanlaskentaan, muutoin ennakonpidätys suoritetaan 60 %:lla. Voit toimittaa verokortin RTK-Henkilöstöpalvelun lähiesimiehellesi tai suoraan palkanlaskentaan.

Verokortin saat kätevästi sähköisessä muodossa OmaVero -palvelussa.

Huomioithan, että toimitat meille itse verokortin etkä pelkästään päätösosaa.

Vastuu tulorajoista ja veroprosentin riittävyydestä ovat työntekijällä. OmaVero -palvelusta löydät myös ohjeet verokortin ja muutosverokortin tilaamiseen.

Vuosilomat ja vapaat


Lomat kertyvät normaalisti vuosilomalain ja työsuhteessasi noudatettavan työehtosopimuksen mukaan (lomanmääräytymisvuosi 1.4.-31.3.).

Työntekijällä on oikeus pitää lomaa normaalina lomanpito-kautena (2.5.-30.9.) mikäli lomaa on kertynyt ja työsuhde on voimassa. Lomasta on aina sovittava hyvissä ajoin käyttäjäyrityksen kanssa ja ilmoittaa lomien ajankohdasta RTK-Henkilöstöpalvelulle.

Lomanpitokauden ulkopuolella työntekijälle ei ole lomanpito-oikeutta. Kertyneet lomat maksetaan rahana työsuhteen päättyessä, mikäli niitä ei ole voitu vuosilomalain ja työehtosopimuksen mukaisesti pitää työsuhteen aikana.

Lomat ja vapaat sovitaan yhdessä käyttäjäyrityksen kanssa ja ilmoitetaan RTK-Henkilöstöpalvelulle. Lomat ja vapaat kirjataan LikeIt -järjestelmään erillisen ohjeistuksen mukaisesti (linkki LikeIt:n ilmoitukseen, jossa ohjeet järjestelmän käyttöön).

Ammattiliiton jäsenmaksut


Jos haluat, että ammattiliiton jäsenmaksu peritään suoraan palkastasi, toimita meille liiton jäsenmaksun perintälomake omien tietojesi/allekirjoituksen osalta täytettynä. Huomaathan, että jäsenmaksun perintä voi alkaa aikaisintaan sinä päivänä, kun työntekijänä olet lomakkeen allekirjoittanut ja valtuutuksen antanut, ei ns. takautuvasti ja jo maksetusta palkasta.

Perintälomakkeen löydät oman liittosi verkkosivuilta.

Lisätietoa ammattiliitoista löydät SAK:n verkkosivuilta.

Palkanlaskennan yhteystiedot


Palkanlaskennan yhteystiedot:

palkat.rauma@rtkpalvelu.fi

Papinhaankatu 8 26100 Rauma

Löydät palkanlaskennan tarkemmat yhteystiedot verkkosivuiltamme.

Työsuhteen päättyessä

Irtisanoutuminen ja irtisanominen


Työntekijän irtisanoutuessa tulee irtisanoutuminen tehdä aina kirjallisesti.

Työsopimuksemme ovat lähtökohtaisesti sekamuotoisia (määräaikainen työsuhde molemminpuolisella irtisanomismahdollisuudella).  Irtisanomisajat määräytyvät työlain ja työehtosopimuksen mukaan, jollei RTK- Henkilöstöpalvelun ja käyttäjäyrityksen kanssa muuta sovita.

Työnantajan joutuessa irtisanomaan työntekijän noudatetaan työlain ja työehtosopimuksen mukaisia yhteistoimintamenettelyjä.

Lopputili


Työsuhteesi päättyessä lopputili maksetaan työsuhteen päättymispäivää seuraavana normaalina palkanmaksupäivänä. Lopputilin yhteydessä maksetaan myös mahdolliset lomakorvaukset, lomaraha ym. palkkatulot.

Työtodistus


Työtodistus toimitetaan sinulle viimeisen palkanmaksun jälkeen. Työtodistus toimitetaan sinulle lähtökohtaisesti sähköisessä muodossa. Työtodistus tulee aina RTK-Henkilöstöpalvelulta, ei käyttäjäyritykseltä.

Mikäli haluat työtodistukseesi arvion, ole yhteydessä RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilöösi hyvissä ajoin ennen viimeistä palkanmaksua.

Palkkatodistus


Palkkatodistus todistaa nimensä mukaisesti palkkatulosi. Palkkatodistusta tarvitset esim. työttömyysturvasi kannalta, jos jäät lomautetuksi tai työttömäksi työpaikastasi.

Palkkatodistuksen voit pyytää suoraan palkanlaskennasta tai RTK-Henkilöstöpalvelun yhteyshenkilöltäsi.

Henkilöstöetuohjelma, liikunta- ja kulttuurisetelit

Henkilöstöetuohjelma


Contineo-konserni haluaa tarjota henkilöstölleen parhaimmat edut!

Henkilöstöetuohjelma on Sinulle tuotettu etuohjelma, joka sisältää ainutlaatuisia ja rahanarvoisia etuja. Valikoimassa on esimerkiksi matkailuun, hyvinvointiin ja autoiluun liittyviä etuja. Kuukausittain on myös vaihtuvia kampanjoita ja erilaisia arvontoja. Henkilöstöetuohjelma lähettää parin viikon välein kampanjakirjeen sähköpostiisi.

Suurin osa eduista toimii alennuskoodin kautta eduntarjoajan verkkokaupassa. Koodit löydät ohjelman etukorteista. Lisäksi, käytössäsi on henkilökohtainen jäsenkortti, joka käy erikseen mainituissa liikkeissä ja ravintoloissa. Jäsenkorttisi löydät ohjelman ylävalikosta, tai mobiilisovelluksesta, joka on ladattavissa ohjelman sivuilta.

Kirjautuminen

Henkilöstöetuohjelman löydät TÄÄLTÄ.

Käyttäjätunnuksesi: järjestelmäämme ilmoittamasi sähköpostiosoite

Salasanasi: aitio

Henkilöstöetuohjelman tietokanta päivitetään osaltamme aina kerran kuussa. Jos työsuhteesi alkaa esim. 13.5, on henkilöstöetuohjelma käytettävissäsi kesäkuun alussa.

Voit myös tilata henkilöstöetuohjelman uutiskirjeen ja tiedotteet, jolloin pysyt ajan tasalla vaihtuvista eduista.

Tervetuloa tutustumaan etuihin!

Edenred liikunta- ja kulttuurietu


Tuemme työntekijöittemme omaehtoista liikunta- ja kulttuuritoimintaa tarjoamalla Edenred liikunta- ja kulttuurietua. Etua voi tilata ensimmäisen työssäolokuukauden jälkeen vähintään kolmen kuukauden mittaisissa työsuhteissa. Lyhyempi työsuhde ei anna oikeutta edun käyttöön.

Edusta puolet on omavastuuta ja puolet työnantajan kustantamaa työsuhde-etua. Etua maksetaan enimmillään 200€ / vuosi, josta omavastuuosuus on puolet 100€. Virike-etua voi tilata neljä kertaa vuodessa 3 kk välein, maksimissaan 50€ kerrallaan, josta omavastuu on 25€.
Edun käyttöpaikat löydät osoitteesta www.edenred.fi.

Työntekijän tulee olla edun tilaus- ja toimitushetkellä työsuhteessa RTK-Henkilöstöpalvelu Oy:n kans-sa ja työsuhteen jatkuttava tilaushetkellä väh. 2 viikkoa eteenpäin. Voit hyödyntää etua, kun työsuh-teesi on kestänyt vähintään 1 kuukauden.

Näin tilaat liikunta- ja kulttuurietua

 

Maksa haluamasi liikunta- ja kulttuuriedun omavastuuosuus max 25€/ 3kk yrityksen tilille:

RTK-Henkilöstöpalvelu Oy  FI94 5630 0020 2358 15.

Esim:Jos maksat 25 € saat ladattua etuutta yhteensä 50€ arvosta.

Maksun viitetiedoksi: Edenred etu, oma nimi ja osoite, asiakasyrityksen nimi ja toimipaikan nimi

 

Esim: Edenred etu Tauno Työntekijä, Oma osoite 6, Yritys Oy, RTK-Henkilöstöpalvelu Joensuu.

 

Maksun saavuttua RTK-Henkilöstöpalvelun tilille, etu on käytettävissä Edenred sovelluksessa seuraavan kuukauden 1. päivänä. Latauspyynnöt kuluvan kuukauden 10. päivään mennessä!

Huom! Virike-etu on voimassa tilillä kaksi vuotta latauspäivästä. Hyödyntämätön etuus palautuu työnantajalle eikä sen omavastuuta palauteta. Työsuhteen päättyessä kortti suljetaan. Saldo on henkilön käytössä vielä 30 päivää.

Pikaopas Edenredin käyttöönottoon

Muita etuja


Mehiläisen työterveysasiakkaana työntekijämme ovat oikeutettuja Mehiläisen asiakasetuohjelmaan.

Saat asiakasetuohjelman käyttöösi lataamalla OmaMehiläinen-sovelluksen. Saat sovelluksessa etuja rokotepalveluista, laboratoriotutkimuksista, terveyspalveluista, suun terveyden palveluista ja yhteistyökumppaneiltamme.

Lataa OmaMehiläinen-sovellus Google Playsta tai AppStoresta ja rekisteröidy sen käyttäjäksi Tupas-tunnistein (pankkitunnisteet).

Huomioithan että Asiakasetuohjelma ei näy OmaMehiläinen-verkkopalvelussa, vaan etujen käyttö vaatii OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen.

Asiakasedut löydät sovelluksesta klikkaamalla ensin oikean alanurkan Lisää-painiketta, ja sen jälkeen menemällä Edut-osioon, josta näet etutasosi ja sinulle kuuluvat edut. Saat edun käyttöösi näyttämällä etua kassalla. Ei koske etävastaanottoja.

Edut ovat voimassa myös kaikille profiiliisi liitetyille perheenjäsenille. Perheliitoksen teet helposti OmaMehiläisessä.

 

Työsuojelu

Käyttäjäyrityksen tehtävänä on huolehtia työsi turvallisuudesta ja terveellisyydestä.  Sinulle on kerrottava riittävästi työssä esiintyvistä haitta- ja vaaratekijöistä sekä niiden edellyttämistä työsuojelutoimenpiteistä.

Työturvallisuuteen liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä käyttäjäyrityksen työsuojeluvaltuutettuun.

RTK-henkilöstöpalvelussa henkilöstön edustajan ja työsuojeluvaltuutetun tehtäviä hoitaa HR asiantuntija Mari Laitinen (044 412 4279 / mailto:mari.laitinen@rtkhenkilostopalvelu.fi).

Käytä aina annettuja työvälineitä ja suojaimia, noudata saamiasi ohjeita, ole huolellinen työssäsi ja kysy tarvittaessa neuvoa.

 

 

 

Yhteystiedot

Löydät sinua lähimmän toimipisteesi sekä palkanlaskennan tarkemmat yhteystiedot verkkosivuiltamme.

Palkanlaskennan yhteystiedot:

palkat.rauma@rtkpalvelu.fi

Papinhaankatu 8, 26100 Rauma

 

 

 

RTK-Henkilöstöpalvelun blogi

Blogikirjoituksistamme löydät huippuvinkkejä työelämään ja työnhakuun liittyen. Blogiin tulee uutta sisältöä lähes viikoittain ja työntekijöitämme tiedotetaan niistä uutiskirjeissämme.

Kaikki mielenkiintoiset aiheet löydät klikkaamalla TÄSTÄ.

Hyödyllisiä linkkejä

Usein kysytyt kysymykset

RTK-Henkilöstöpalvelun blogi

OmaVero

Henkilöstöetuohjelma

Mehiläinen (työterveyshoito)

Mehiläisen asiakasetuohjelma

Fennia turvallinenyritys.fi -palvelu

Työehtosopimukset (Finlex)

Työsopimuslaki (Finlex)

Henkilöstöpalvelualan yritysten liiton vuokratyöntekijä -tutkimus (HPL)